Huawei extinde programul educațional global ICT Academy în România, pentru a sprijini formarea tinerilor ingineri prin oferirea de pregătire teoretică și practică pe subiecte precum Big Data, AI, IoT, Cloud Computing și Networking, oferindu-le astfel acces la expertiza celei mai inovatoare companii globale de tehnologie, direct implicată în cercetare și dezvoltare. Lansat în 2013, programul ICT Academy are în prezent parteneriate cu peste 1.500 de instituții de învățământ și anual pregătește mai mult de 60.000 de studenți din peste 90 de țări. Prin parteneriatul cu mediul academic, Huawei a construit un ecosistem care acoperă procesul de învățare, certificare și angajare, pentru a promova dezvoltarea industriei IT&C și a asigura pregătirea studenților în conformitate cu cerințele de pe piața muncii.
Prin ICT Academy, Huawei oferă instituțiilor de învățământ o soluție cuprinzătoare care acoperă întregul proces de dezvoltare a talentelor, de la dezvoltarea cursurilor, pregătirea formatorilor și configurarea mediului de laborator, până la certificarea studenților și oferirea de oportunități de carieră. Parteneriatul este personalizat penru fiecare instituție în parte, pentru a răspunde nevoilor instituțiilor de învățământ superior și celor ale industriei. ICT Academy ajută Huawei să participe activ la dezvoltarea viitorilor profesioniști în domeniul tehnologiei, punând la dispoziția universităților cele mai recente informații, dar și tehnologii de ultimă oră. În 2018, Huawei a oferit finanțare pentru un laborator tehnologic dedicat al Facultății de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi”, materiale pentru cursurile prevăzute în programa ICT Academy și instruire pentru profesori. Huawei ICT Academy oferă o varietate de cursuri despre tehnologii emergente precum Cloud Computing, stocare, Big Data, IoT și AI. Din momentul lansării și până în prezent, acest program a contribuit la stimularea inovației în rândul studenților, la aprofundarea colaborării dintre industrie și mediul academic și la explorarea unui nou model pentru cultivarea următoarei generații de profesioniști în domeniul ICT.
Pe măsură ce digitalizarea se accelerează în diferite industrii, universitățile trebuie să reformeze conținutul tradițional de predare și să se concentreze mai mult pe tehnologii de vârf, să se asigure că actualizează cursurile, să garanteze că materialele didactice sunt legate de practicile din industrie și să ajute studenții să aibă șanse mai mari la angajare. Conform DESI 2020 (Digital Economy and Society Index, elaborate annual de Comisia Europeană), în ultimul an, la nivel european, s-a înregistrat o îmbunătățire a abilităților digitale avansate (absolvenți și specialiști ICT). În 2019, procentul de persoane care aveau cel puțin abilități digitale de bază a ajuns la 58% (în creștere față de 55% în 2015). În 2018, aproximativ 9,1 milioane de persoane au lucrat ca specialiști ICT în UE, cu 1,6 milioane mai mult față de 2014. Cu toate acestea, există în continuare un deficit de specialiști ICT pe piața muncii: 64% dintre întreprinderile mari și 56% dintre IMM-urile care au recrutat specialiști ICT în 2018 au raportat că aceste posturi vacante sunt greu de ocupat. Problema este și mai răspândită în România, unde cel puțin 80% dintre întreprinderile care fie au recrutat, fie au încercat să recruteze specialiști ICT au raportat astfel de dificultăți.
În ceea ce privește competențele digitale peste nivelul elementar, România se situează pe ultimul loc în UE, potrivit DESI. Deși s-a înregistrat o creștere ușoară în ceea ce privește procentajul specialiștilor în domeniul ICT, aceștia reprezintă o proporție mult mai mică din forța de muncă decât media UE (2,2% față de o medie a UE de 3,9%). În schimb, România are rezultate bune în ceea ce privește absolvenții în domeniul ICT, situându-se pe locul 5 în rândul statelor membre, cu 5,6% dintre toți absolvenții. În contextul noii ere digitale, cheia menținerii unei dezvoltări rapide, a valorificării oportunităților și a progresului digitalizării o reprezintă educarea tinerei generații. Din acest punct de vedere, România are nevoie de colaborarea dintre sectorul educațional și companiile din domeniul tehnologiei, astfel încât studenții să obțină competențe care să răspundă la cererile actuale din piața muncii.
“Prin ICT Academy sprijinim tinerele talente din domeniul tehnologiei, însă acesta nu este doar un program educațional, ci piesa de bază a unui întreg ecosistem. Scopul programului este de a sprijini studenții cu rezultate remarcabile, oferindu-le o pregătire cu acces la cunoștințe teoretice și practice legate de noile tehnologii. Ne dorim să contribuim la reținerea talentelor ICT în România prin programele noastre educaționale și prin joburile pe care le oferim în cadrul companiei noastre, astfel încât inginerii români să găsească aici oportunitățile de educație și de carieră care le permit să se dezvolte și să nu plece în afara țării. Credem că educația este un pilon de bază pentru dezvoltarea economiei”, spune George Zhang, CEO Huawei România.
Huawei și-a propus extinderea programului ICT Academy în România și colaborarea cu universități de profil, care ar putea integra cu ușurință cursurile și serviciile furnizate de companie pentru a oferi o pregătire în plus profesorilor și studenților, prin punerea la dispoziție a noilor tehnologii și a cunoștințelor de top în domeniu.