La inceputul saptamanii viitoare, Mobile World Congress, cel mai mare eveniment mondial dedicat mobilitatii, isi deschide portile pentru patru zile, GSM Association, organizatorul evenimentului, preconizand stabilirea unui nou record de audienta (de peste 101.000 vizitatori).
Ca in fiecare an, punctul de atractie al marii parade tehnologice de la Barcelona il vor reprezenta noile modele de smartphone-uri lansate de catre principalii producatori mondiali de device-uri mobile. Si tot ca in fiecare an, lista celor mai asteptate noutati este un „lung prilej de vorbe si de ipoteze” pentru analistii si observatorii industriei mobile. La o sumara trecere in revista, hit-urile acestui an (pe baza frecventei mentiunilor) se anunta a fi:
La capitolul „Anunturi confirmate, dar fara specificatii”, se inscriu: Moto G5 si Moto G5 Plus de la Motorola/Lenovo, mult-asteptatele lansari Nokia (se vorbeste de un model 8, codename „Supreme”, dar si de un remake dupa blockbuster-ul 3310), noile modele HTC (producatorul taiwanez si-a planificat nu mai putin de 7 lansari pentru anul acesta), mediatizatul Gigabit Phone de la ZTE, si Mercury – un nou produs BlackBerry care nu renunta la tastatura.
Nu vor lipsi la editia din acest an smartwatch-urile (Samsung Gear S3 se anunta un competitor serios la suprematia iWatch) si nici tabletele, insa cum piata a inceput sa isi diminueze simtitor interesul pentru aceste tipuri de device-uri anunturile vor fi mai putine decat in 2016.
Agenda celor patru zile ale Mobile World Congress, care anul acesta va reuni peste 2.200 de companii participante, este structurata pe 7 teme majore (Continut & media; Consumer IoT; A patra revolutie industriala; Politici publice si guvernamentale; Retele; Platforme; Dezvoltare durabila), care au mai putin de-a face cu zona „glossy” a smartphone-urilor si mai mult cu directiile de dezvoltare ale industriei mobile.
Dincolo insa de incadrarile tematice, este cert ca laitmotivele editiei de anul acesta vor fi retelele 5G si tehnologiile IoT. Care ii aduc laolalta la Barcelona pe principalii producatori de infrastructura telecom (Ericsson, Cisco, Huawei, Nokia Networks, ZTE), de procesoare (Intel, ARM si Qualcomm), marii operatori telco europeni (Orange, Deutsche Telecom, Vodafone si Telefonica), dar si giganti ai industriei IT (precum IBM, Oracle, HP, SAP, Microsoft sau Google) si auto (Ford, Mercedes-Benz si Volkswagen). Si tot o certitudine este faptul ca anunturile si lansarile acestor participanti vor avea un impact mai puternic si o durata de viata mai lunga decat cele ale producatorilor de device-uri aflati in prim-plan.