Intuitie, accent pe calitate, abordare extinsa si ajustare continua la cerintele pietei, interactivitate si, nu in ultimul rand, rigurozitate. Cam astea ar fi ingredientele de baza pe care Eugen Preotu, initiatorul conferintei Ziua Comunicatiilor si un veteran al industriei IT&C locale activ in domeniu de peste 40 de ani, le-a folosit ca sa fabrice o reteta de succes. Cu care s-a impus rapid, surclasand manifestarile festiviste si comerciale de la sfarsitul anilor ’90, si – mai ales! – a rezistat.
Continuitatea de 19 ani a conferintei Ziua Comunicatiilor si palmaresul inregistrat – pe care niciun alt eveniment dedicat industriei IT&C locale nu-l mai detine la momentul actual – sunt dovezi palpabile ale faptului ca reteta are valabilitate extinsa.
Iata, pe scurt, cum trebuie alese si combinate „materiile prime” pentru ca totul sa fie… proaspat:
„In 1996, cand am conceput si pus in practica prima editie a conferintei Ziua Comunicatiilor, am cautat sa aleg o denumire care sa nu limiteze evenimentul doar la domeniul telco, ci sa includa si industria IT, catre care telecomunicatiile se extindeau tot mai rapid. Intuitia mea de atunci s-a confirmat de-a lungul celor 18 editii desfasurate”, explica Eugen Preotu.
Astfel, daca la editia din 1996 se discuta despre primii operatori „celulari”, iar zece ani mai tarziu de tehnologia 3G, anul acesta, alaturi de 4G LTE, de brodband in mediul rural si televiziune digitala, agenda conferintei include subiecte IT precum Big Data, Cloud Computing, Internet of Things etc.
Nivelul impus inca de la prima editie a conferintei Ziua Comunicatiilor a fost si este, inca, dificil de atins pentru ca nu face rabat la calitate. Selectia organizatiilor si a persoanelor invitate sa sustina prezentari in cadrul evenimentului se face strict prin prisma importantei proiectelor derulate la nivel international si local de catre acestea si a impactului asupra dezvoltarii industriei IT&C romanesti.
„Am fost intotdeauna foarte selectiv cu companiile invitate si au fost prezenti intotdeauna oameni-cheie din organizatii – ministri, secretari de stat, directori generali, CEO, manageri regionali -, dar nu am cedat tentatiei cantitatii, de a avea cat mai multi participanti”, afirma initiatorul evenimentului Ziua Comunicatiilor.
Respectarea stricta a acestui principiu a avut ca rezultat cresterea rapida a importantei si nivelului de relevanta al conferintei si a facut ca Ziua Comunicatiilor sa se impuna, in scurt timp, ca un eveniment tehnologic de nivel european.
„Inca de la primele editii ale Zilei Comunicatiilor am reusit sa aduc, alaturi de jucatorii importanti din piata, reprezentanti ai organismelor de reglementare din domeniu. A fost o alegere corecta, pe care am mentinut-o de-a lungul anilor, pentru ca in Romania au fost suprareglementate unele zone ale domeniului IT&C, in timp ce in alte sectoare reglementarile existente sunt prea laxe”, explica Eugen Preotu.
Palmaresul imbatabil al evenimentului se datoreaza si faptului ca fiecare editie a reunit toti marii operatori de telecomunicatii de pe piata locala, reprezentanti la cel mai inalt nivel ai ministerului de resort si ai organismelor de reglementare, cele mai active si influente companii IT&C, dar si organizatii din domeniul energiei, sanatatii, educatiei, din sistemul fianciar-bancar, petrol si gaze etc. Extinderea continua a nivelului de adresabilitate a evenimentului se datoreaza faptului ca, dupa cum afirma Eugen Preotu, „comunicatiile transcend economia”.
Pentru a sustine aceasta abordare extinsa, promotorul evenimentului Ziua Comunicatiilor a realizat constant de-a lungul celor 18 editii derulate pana in prezent, pe baza analizelor de anticipatie, o selectie a subiectelor de interes strategic pentru industria IT&C. „Am extins si diversificat constant structura evenimentului, pentru a o adapta nu doar la trend-urile tehnologice si la noile tendinte de pe pietele internationale, ci si la cerintele si nevoile pietei locale”, explica Eugen Preotu.
Ziua Comunicatiilor a pus in practica, cu succes, si a impus un format de conferinta bazat pe dezbateri si interactiune directa. Este un model dificil de replicat in cadrul evenimentelor cost sensitive, in care rigoarea cedeaza in fata argumentelor comerciale.
„Am insistat intotdeauna pe un echilibru intre sesiunile de prezentari si cele de intrebari si raspunsuri pentru a mentine un echilibru intre ‘moartea prin slide-uri’ – cum o numesc eu – si cerinta de interactivitate, de comunicare directa cu sala. Nu a fost un demers usor – mi-aduc aminte ca, la o editie, unul dintre prezentatori a venit cu 80 de slide-uri! – dar pana la urma am reusit sa impun concizie, atat din partea auditoriului, cat si a celor care prezinta. La randul meu, mi-am impus si am reusit sa fiu, fata de invitati, mai neamt decat nemtii in ceea ce priveste punctualitatea, pentru ca eu consider ca punctualitatea este cea mai buna metoda de a-ti arata respectul fata de sala”, isi dezvaluie Eugen Preotu ultimul dintre ingredientele secrete ale retetei sale.
Pe care o puteti savura live, alaturi de o degustare de vinuri, daca va inregistrati la Ziua Comunicatiilor 2015, care va avea loc pe 28 aprilie la Hotel JW Marriott, Sala Grand Ballroom.
Participarea este gratuita, iar accesul la eveniment se face pe baza listei de inscriere, care se gaseste pe site, Sectiunea Inregistrare.
Pentru alte informatii despre eveniment, va rugam sa ne contactati la: